Om mig

Trekanten, Sweden
I början av 2012 förändrades mitt liv, den 24/1 blev jag nämligen mamma. Här får ni läsa om allt mellan himmel och jord, lite matlagningstips och ibland även ett och annat drinktips. Välkomna!

onsdag 26 maj 2010

260510 8:17

Det är vad jag kallar svensk sommar!
Ja, alla som bor runt Kalmar förstår vad jag menar när jag säger att vädret igår var precis som svensk sommar brukar vara. Och för er som inte bor här i trakten kan jag köra en liten snabb repris: Solsken, regn, solsken, kladdigt, regn, solsken, regn, regn, solsken, solsken, regn, solsken. Ja, ungefär så var dagen igår, i det stora hela. Jag hann precis bestämma mig för att gå ut när det började regna och sen hann jag inte mer än in igen, byta kläder och hämta paraply förrän det blev solsken.
DET är vad jag kallar svensk sommar! (när den är som sämst!)

Men tack vare vädret så var det inte lika "jobbigt" att städa igår, när man tittar ut att regnet bara öser, då är det ganska skönt att vara inne och plocka lite.
Jag gick trots vädret in till stan och fick bara en skvätt regn på mig så jag överlevde det, fick en tid hos optikern imorgon och hoppas att dom kan hitta "felet".
Efter besöket hos optikern så inväntade jag Sebastian och vi körde ett hårt pass på gymmet.
Riktigt kul att han följde med, men blev ännu tuffare då han tyckte jag skulle ta mer tyngder :P
Mitt i träningen ser jag en karl som jag känner igen och inser sen att det är Pontuz Löfgren, han hälsade när vi skulle gå och både Sebastian och jag blev lika förvånade att han kände igen oss. Helt plötsligt så säger han: "Har ni hittat något hus? Det på Mor Saras Väg är fortfarande kvar, är ni intresserade så kan jag ringa henne och säga att hon får gå ner lite i pris. För nästa vecka flyttar hon till sin lägenhet." Vi såg säkert ut som två stora frågetecken och svarade något i stil med: "Ehh, ja.. Trädgården var lite liten, men vi ska fundera på det."
När vi åkte hem från träningen så var det de som vi hade som samtalsämne och medan vi lagade maten hade jag fått ett missat samtal, gissa från vem? Jo Pontuz Löfgren, haha. Så idag får jag ta och ringa honom.
Men då ska jag säga att vi har hittat ett annat hus som vi är intresserade av, hoppas han kan hjälpa oss! :)

Nu ska jag kila, jobbet kallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar