Om mig

Trekanten, Sweden
I början av 2012 förändrades mitt liv, den 24/1 blev jag nämligen mamma. Här får ni läsa om allt mellan himmel och jord, lite matlagningstips och ibland även ett och annat drinktips. Välkomna!

måndag 26 april 2010

260410 10:10

Våren är här och jag sitter på balkongen och njuter av chokladdoften som kommer från lägenheten.
Jag har precis tagit ut chokladbotten från ugnen, så nu ligger den för att svalna innan jag kan garnera tårtan. Det är ett nytt recept på någon tårt-kak-liknande efterrätt, jag hoppas den blir god och att gästerna som kommer ikväll njuter lika mycket som jag gör nu, av bara doften.

I helgen har jag jobbat, 8-20, 9-20 och 9-17, vilket innebär att jag har jobbat över en hel del. Det har varit mycket denna helgen men det har gått bra och vi har löst det på bästa sätt. Igår efter jobbet åkte vi och handlade sen när Sebastian gjorde maten började jag med inlämningsuppgiften som skulle in. Jag satt i flera timmer men strax innan elva igårkväll skickade jag in den, var väl inte helt nöjd men det får duga.
Nu är det bara sista teoriprovet kvar som ska göras på fredag sen är jag klar med även Medicin och Grundkurs, härligt. Nästa vecka börjar jag med Etik och livsfrågor och det ska bli intressant.
Nu ska jag ringa Emma för betygsamtal för Vård och Omsorgsarbetekursen, hoppas på ett VG.

Jag håller på att tvätta idag och ikväll ska jag ha lite födelsedagsfirande så jag ska bjuda på mat och tårta vid 18.30 tiden ikväll. Innan det ska jag träffa Karin och handla lite, sen ska jag och Sebastian på en visning av ett hus i Smedby, får se vad vi tycker om det.
Nehe, nu måste jag göra lite nytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar